vrijdag 22 februari 2013

Mijn lievelingsteksten - Ja!


"Zal God dan zijn uitverkorenen geen recht verschaffen, die dag en nacht tot Hem roepen, en laat Hij hen wachten? Ik zeg u, dat Hij hun spoedig recht zal verschaffen. Doch, als de Zoon des mensen komt, zal Hij dan het geloof vinden op aarde?"

Deze tekst staat in Lucas 18:7-8. Altijd als ik deze tekst lees of memoriseer, dan geef ik antwoord op de vragen. Zal God de zijne antwoorden die dag en nacht tot Hem roepen? Ja! Zal Hij het geloof vinden op aarde, het geloof dat God antwoord? Ja! Ik heb geloof, ik geloof dat Hij zal antwoorden, dat Hij recht zal verschaffen.

De Here Jezus heeft net over de gelijkenis van de onrechtvaardige rechter gesproken. Een weduwe kwam telkens naar hem toe, smekende "verschaf mij recht tegenover mijn tegenpartij". De rechter wilde hier niet op ingaan, maar uiteindelijk gaf hij toe, hij was haar beu. Als een onrechtvaardige rechter al toegeeft wanneer je keer op keer naar hem toe komt. Hoeveel meer zal God naar je luisteren en antwoorden! God is immers wel rechtvaardig. En Hij is een goede God, die van ons houdt en voor ons zorgt.

Dus, Ja! God zal mij antwoorden als ik bij Hem kom met mijn dringende vragen, gebeden! Ja, ik geloof!

"Zal God dan zijn uitverkorenen geen recht verschaffen, die dag en nacht tot Hem roepen, en laat Hij hen wachten? Ik zeg u, dat Hij hun spoedig recht zal verschaffen. Doch, als de Zoon des mensen komt, zal Hij dan het geloof vinden op aarde?"

4 opmerkingen:

  1. Mooie blog. Dank je wel. Ik gellof ook vast dat God elke gebed hoort. Of hij altijd ja zegt is wat anders. Soms krijg ik een nee te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar he?! Nee, dat is ook een antwoord... dat heeft lang geduurd bij mij voordat ik dat zag. En nu 'strijd' ik nog vaak om het 'nee' van God te accepteren. Maar Hij is God he? Hij overziet alles, en Hij weet wat het allerbeste is voor ons/mij. Dat weet ik met mijn verstand, mijn emoties doen vaak niet mee op zulke momenten. Maar dat geeft niet, dat is nu juist geloof toch?

      Verwijderen
  2. Mooi. Het aanhoudende bidden en (oprechte) smeken zal Hij niet afwijzen van Zijn kinderen die Hem liefhebben. God geeft misschien niet direct (zoals de mens dat graag zou willen) waar men om bid, maar altijd op Zijn en de Juiste tijd. Dank voor de mooie Bijbeltekst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je mooie reactie. Zijn tijd, op Zijn manier en Zijn antwoord, beter is er niet!

      Verwijderen